Idag har jeg været på et kulturelt madeventyr. Jeg var for første gang, inde og smage den omtalte BubbleTea, som har været så hyped det sidste halve års tid. Hvilket virkelig var en oplevelse. Da jeg først trådte ind i caféen, havde jeg ikke den fjerneste anelse om, hvad det her nu var for noget, men atmosfæren var rummelig og der var en behagelig og god stemning, selvom caféen er meget lille. Efter jeg gik op til kassen, havde jeg allerede spurgt dumt "Hvad er det her for noget?" - og den søde ekspedient tog sig tid til at forklare mig om hele konceptet, give mig smagsprøver, og tage en snik for en snak omkring kulturen bag !

BubbleTea stammer fra det fjerne Asian, mere præcist Taiwan. det er en eksotisk forfriskende læskedrik som du i princippet både kan drikke, og spise. BubbleTea bygger på 3 forskellige hoved ingredienser. Hvilket er Te, Sirup og en meget sjov og anderledes form for topping. Som både kan være de små bobler, som nærmere er små perler af sirup, der eksplodere som søde frugtkanoner i din gane haha, Men også forskellige former for Gele topping, med diverse smage ! 
Her ser du, de forskellige varianter af BubbleTea som du kan vælge. Jeg valgte en BubbleMilkshake med jordbærsmag, og som topping bad jeg om BlåbærGele, og JordbærGele - mhmhmhm <3
-Udover det sælger de også risruller. som også er noget asiatisk mad, som på mange måder minder om sushi, bare med rispapir istedet for tang, og med noget andet fyld. jeg valgte en risrulle med avocado, ris og and, og jeg fik seks yderst velsmagende stykker, til kun 20 kroner. - min bubble shake kostede 36, men det er også muligt at købe en mindre portion til 27 kroner - Det er på ingen måde sidste gang jeg besøger TEE QUADRAT !

tjek TEE QUADRAT's hjemmeside //HER\\



Ingen kommentarer:

Send en kommentar